Community Participation in the Management of Ghanaian Schools

 Municipal members widely recognize that community school management participation promotes a sense of ownership in student learning in Ghanaian schools. This paper is a literature review on community participation in the management of Ghanaian schools. This paper's scope identifies the importance of community participation in school management, the context of school management in Ghana, and the challenges of community participation. It is recommended that Ghanaian parents and other stakeholders be encouraged to participate fully in schools' management to promote development in the education sector (at all levels) and in the entire community.

สมาชิกเทศบาลเป็นที่ยอมรับอย่างกว้างขวางว่าการมีส่วนร่วมในการจัดการโรงเรียนชุมชนส่งเสริมความรู้สึกเป็นเจ้าของในการเรียนรู้ของนักเรียนในโรงเรียนกานา บทความนี้เป็นการทบทวนวรรณกรรมเกี่ยวกับการมีส่วนร่วมของชุมชนในการจัดการโรงเรียนกานา ขอบเขตของบทความนี้ระบุถึงความสำคัญของการมีส่วนร่วมของชุมชนในการจัดการโรงเรียน บริบทของการจัดการโรงเรียนในประเทศกานา และความท้าทายของการมีส่วนร่วมของชุมชน ขอแนะนำว่าผู้ปกครองชาวกานาและผู้มีส่วนได้ส่วนเสียอื่นๆ ควรมีส่วนร่วมอย่างเต็มที่ในการจัดการโรงเรียนเพื่อส่งเสริมการพัฒนาในภาคการศึกษา (ทุกระดับ) และในชุมชนทั้งหมด

Abigail A. Aryeh-Adjei.2021.Community Participation in the Management of Ghanaian Schools.Journal of Interdisciplinary Studies in Education Special Issue: Schooling & Education in Ghana,Volume 10, Issue SI (2021), pp. 79-95.

https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1297942.pdf

ความคิดเห็น

บทความที่ได้รับความนิยม